love londonlife

det er på dager som idag at jeg virkelig må klype meg i armen. tenk at jeg bor her! i selveste london, og bare en kort togtur unna hjertet av byen! når sola i tillegg varmer som på en varm sommerdag kan det ikke bli bedre. 

etter levering på skolen var det bare å få kjøpt seg en coffee-to-go og sette seg på toget til waterloo. tuben er også et alternativ, men toget går mye raskere. fra waterloo er det kun noen få stopp til charing cross og trafalgar square. bare det å stige opp fra undergrunnen og plutselig befinne seg midt i Byen er nok til å gi meg gåsehud. heldigvis er reisefølget av samme sorten.
vi startet ved målet for turen, national portrait gallery. vi tre som var på tur sammen idag er veldig fascinert av engelsk kongehistorie, spesielt for tudor-epoken (sett tudors-serien?). å ha litt interesse for historie vil jeg tro er en fordel her. portrettene fra denne perioden, samt fra de siste tiårene var mine favoritter. for ikke å snakke om gavebutikken og bokhandelen. elsker sånne butikker! helt vanvittig utvalg av bøker om engelsk historie, kunst, arkitektur, om london. og så masse annet stæsj som de fleste bare synes er utrolig harry og unødvendig. ikke jeg. det anbefales også å bestille bord på restauranten portrait restaurant. restauranten ligger øverst i 3.etasje, med en fantastisk utsikt. god mat og drikke var det også.
etterpå var det tid for en liten runde i covent garden-området før vi skulle hjem igjen til henting i barnehage og skole. vi gikk innom verdens største kart- og reisebokhandel, stanfords. og her fikk jeg nesten hjerteklapp og måtte bare roe meg selv ned med at jeg snart skal tilbake hit. en dag jeg har ingen andre planer. for her er det bare å drømme seg bort i tre etasjer med reiselitteratur og guidebøker. Og kart. jeg vil lese alt!
hvis du synes bildene er litt dårlige, så er det fordi jeg ikke er fotograf og for at dagen ble dokumentert med mobiltelefonen min. kunne ikke bære rundt på kameraet når det lå i kortene at det ble bok-shopping idag. å for en herlig dag med masse inspirasjon sammen med likesinnede! nerds:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

så hyggelig du er innom! legg gjerne igjen noen ord.
cecilie/linn