matprat

neste gang du skal ha kylling til middag, utfordrer jeg deg til å pimpe kyllingen din litt - salt og pepper er så utrolig kjedelig innimellom. de aller fleste travle mennesker vil lage middagen kjappest og enklest mulig, men om du har fem minutter ekstra (jeg tror ikke det tar så lang tid en gang, jeg altså, så det har du!), så har du tid til å gjøre det lille ekstra. her har jeg puttet en godt kvast timian, tre hvitløksfedd og et par-tre spiseskjeer i stavmikser-hakkeren min, smurt på et tjukt lag på hvert bryst og surret rundt en helt vanlig baconskive før jeg steker brystene i ovnen på 180 grader i ca 20-25 minutter.


og hva med å eksprimentere litt når man først er i gang? kanskje du kan prøve deg på en koriander-chili-ingefær-blanding, estragon-hvitløk eller mynte-lime? kun fantasien din setter grenser. namnam. bon apetit!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

så hyggelig du er innom! legg gjerne igjen noen ord.
cecilie/linn